Bc. Tereza Hronová

Master's thesis

Projevy glokalizace v soudobé televizní reklamě v České republice

Manifestations of Glocalisation in Present-Day Television Advertising in the Czech Republic
Abstract:
Tento výzkum je zaměřen na projevy tzv. glokalizace v soudobých televizních reklamách v České republice. Glokalizace stojí proti teoriím kulturního imperialismu a westernizace. Podle ní je lokální rovina součástí té globální a vzájemně se proto ovlivňují. Na vzorku reklam z října 2009 tato práce ukazuje pomocí kvalitativně interpretované obsahové analýzy mechanismy, kterými se heterogenizuje česká …more
Abstract:
This thesis is focused on the manifestations of glocalization in a present-day television advertising in the Czech Republic. The concept of glocalization stands against the theory of westernization and cultural imperialism. It says, that the local national context is a part of the global one and one influences the other. The sample of advertisments selected during the october 2009 manifests, that the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 1. 2010
  • Supervisor: PhDr. Václav Štětka, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií

Masaryk University

Faculty of Social Studies

Master programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism