Mgr. Tereza Lojdová

Bachelor's thesis

Marketingový potenciál obálek knih

Marketing Potential of the Book Covers
Abstract:
Kniha je nejen estetickým objektem, ale i zbožím. Obálka knihy vystupuje jako nástroj komunikace mezi knihou (nakladatelem) a čtenářem a je tím prvním, co potenciální kupec vidí, může tedy ovlivnit to, zda člověk knihu vezme do ruky, otevře ji, zalistuje v ní a zda si ji nakonec i koupí. Obálka není jen vizuálně líbivě zpracovaná přední strana, ale může na jiných částech obsahovat i další důležité …more
Abstract:
The book is not only an aesthetic object, but it is also goods. The book cover is a tool for communication between the book (publisher) and a reader. The book cover is the first thing that a potential buyer can see, therefore it can affect if a man takes the book, opens it, leafs through it and if he eventually buys it. The book cover is not only a visually attractive front side, but it can also on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Olga Zbranek Biernátová
  • Reader: Mgr. Tomáš Marek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta