Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu – Bc. David Jiráček
Bc. David Jiráček
Bachelor's thesis
Stereotypy v reklamě a jejich vliv na hodnocení produktu
Stereotypes in advertising and their impact on product evaluation
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na nejčastější stereotypy, jež se vyskytují v reklamních sděleních, a zkoumá jejich vliv na hodnocení produktu konzumentem. Hlavním cílem práce je prokázání těchto stereotypů a jejich vlivu na hodnocení produktu či služby spotřebitelem. Teoretická část se zaměřuje právě mapováním těch nejčastějších stereotypů a jejich vývojem. Taktéž je popsáno působení těchto stereotypů …moreAbstract:
The bachelor thesis focuses on the most common stereotypes that occur in advertising, and examines their impact on consumer evaluation. The main goal of this thesis is to demonstrate these stereotypes and their impact on the evaluation of a product or service by the consumer. The theoretical part focuses on mapping the most common stereotypes and their development. The effect of these stereotypes on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2021
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/bpdte/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Ing. Mgr. Oldřich Johannes Petr
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Nákupní stereotypy české populace
Mikhail Puzankov -
Consumer Buying Behaviour
Tanvi Raval -
Drivers of Consumer Behaviour of Apple and Samsung Users in Uzbekistan
Sitora Salieva -
Economics: Modern Consumer Psychology and Its Impact on Global Economics
Sofiia Krasnobay -
Reprezentace genderových stereotypů v reklamních sděleních
Viktorie Johana Burešová