Právní a etické aspekty regulace reklamy v ČR – Veronika Trojanová
Veronika Trojanová
Bachelor's thesis
Právní a etické aspekty regulace reklamy v ČR
Legislative and ethic restrictions on advertising in the Czech Republic
Abstract:
Práce se zabývá problematikou právní a etické regulace reklamy. Cílem práce je poskytnout ucelený náhled na problematiku a ilustrovat teoretické poznatky na příkladech z praxe. Text na jednotlivých případech upozorňuje na specifické problémy spojené s aplikační praxí a navrhuje v menším měřítku jejich řešení. Práce je členěna do šesti kapitol. Úvod se zabývá řešenou problematikou v obecné rovině a …moreAbstract:
The bachelor thesis is concerned with legal and ethical regulation on advertising, The goal of the thesis is to provide a comprehensive overview of the issue and illustrate theoretical knowledge in practice. The text points out to specific problems associated with application practice on individual cases and suggests their solutions. The content is divided into six chapters. The introduction deals …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2023
Thesis defence
- Supervisor: JUDr. Katarína Maisnerová
- Reader: Martin Pelikán, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON University Group, Vysoká škola NEWTONNEWTON University Group
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
International Legal Framework for the Regulation of Misleading Advertising of Dietary Supplements on Social Media: Consumer Protection and Prevention of Nutrition Misinformation
Tereza Bártová -
Advertising Coca-Cola: Development of Language and Style in Advertising Texts of the Coca-Cola Company
Barbora BLAŽKOVÁ -
Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích
Kristýna Bendová -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Zuzana Jurčíková -
Právní regulace reklamy a nekalé soutěže v odvětví on-line marketingu
Miloslav TICHÝ -
Regulace reklamy na internetu
Martin Fryč -
Regulace reklamy v obchodní činnosti
Markéta Buncko -
Regulace reklamy
Lenka Vinická