Bc. Michal Žižlavský

Master's thesis

Možnosti využití brandingového přístupu v politologii a jeho aplikace v českém prostředí

Possibilities of Utilization of Branding Approach in Political Science and its Application on Czech Political Environment
Abstract:
Prezentovaná diplomová práce se věnuje problematice brandingu a jeho aplikace v rámci politického prostředí. Její teoretická část se soustředí na možnost využití brandingového přístupu v rámci politologie a odhalení základního mechanismu, na jakém branding funguje. Její praktická část poté využívá konceptu osobnosti značky vytvořeného Jennifer Aaker a upraveného Garethem Smithem pro výzkum osobností …more
Abstract:
Presented diploma thesis deals with branding and its application within the political environment. The theoretical part of the thesis focuses on the possibility of utilization of branding approach in the political science and revelation of the mechanism how it functions. The practical part then utilises the Brand Personality concept created by Jennifer Aaker and modified by Gareth Smith to explore …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií