Možnosti využití brandingového přístupu v politologii a jeho aplikace v českém prostředí – Bc. Michal Žižlavský
Bc. Michal Žižlavský
Master's thesis
Možnosti využití brandingového přístupu v politologii a jeho aplikace v českém prostředí
Possibilities of Utilization of Branding Approach in Political Science and its Application on Czech Political Environment
Abstract:
Prezentovaná diplomová práce se věnuje problematice brandingu a jeho aplikace v rámci politického prostředí. Její teoretická část se soustředí na možnost využití brandingového přístupu v rámci politologie a odhalení základního mechanismu, na jakém branding funguje. Její praktická část poté využívá konceptu osobnosti značky vytvořeného Jennifer Aaker a upraveného Garethem Smithem pro výzkum osobností …moreAbstract:
Presented diploma thesis deals with branding and its application within the political environment. The theoretical part of the thesis focuses on the possibility of utilization of branding approach in the political science and revelation of the mechanism how it functions. The practical part then utilises the Brand Personality concept created by Jennifer Aaker and modified by Gareth Smith to explore …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cx9ot/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2011
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽIŽLAVSKÝ, Michal. \textit{Možnosti využití brandingového přístupu v politologii a jeho aplikace v českém prostředí}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2011. Available from: https://theses.cz/id/io1epl/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Development of Party Ideology: Analysing the evolution of the Czech Pirate Party program.
Jorge Eugene Sulwey -
Party for Sale? Political marketing in the Czech Republic in the context of Election to the Chamber of Deputies in 2013
Aleš Drahokoupil -
The life cycle of party pledges in Czech coalition governments
Petra Svačinová -
Complex Analysis of Business Environment in the Czech Republic in 2006-2022
Jana Kušnírová -
Czech Cultural Standards from Vietnamese Perspective in Study and Work Environment
Nguyen Ba Nguyen -
Osobnost jako značka
Lukáš Vaďura -
Osobnost značky v prostředí sociálních sítí
Kristýna Kučerová -
Osobnost obchodníka jeho vliv na positioning značky.
Daniela Nemravová