Klára Žantová

Bakalářská práce

Identita „Nemocné ženy“ v umělecké a kurátorské post-praxi

THE IDENTITY OF THE "SICK WOMAN" IN ARTISTIC AND CURATORIAL POST-PRACTICE

Anotace:
V práci vycházím z konceptu „nemocné ženy“, který představuje Johanna Hedva v eseji “Sick Women Theory. Zaměřuji se na kurátorskou a uměleckou postpraxi, která se okolo tohoto pojetí nemoci a polohy „nemocné ženy“orientuje, kombinuje uměleckou a kurátorskou perspektivu s radikální praxí, principy péče a léčení. Zabývám se projekty, které se soustředí na diskurzy nemoci a zdraví v uměleckém prostředí …více
Abstract:
In this thesis I draw on the concept of "sick women" introduced by Johanna Hedva in her essay "Sick Women Theory”. I focus on the curatorial and artistic post-practice that emerges from this notion of illness and the position of the 'sick woman', combining an artistic and curatorial perspective with radical practice, principles of care and healing. I deal with projects that focus on discourses of illness …více
 

Klíčová slova

umění

Klíčová slova

kulturní instituce a organizace

Klíčová slova

galerie

Klíčová slova

kurátorství výstav

Klíčová slova

aktivismus

Klíčová slova

sociální péče

Klíčová slova

nemoci
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 4. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 8. 6. 2022
  • Vedoucí: Tereza STEJSKALOVÁ
  • Oponent: Tomáš DVOŘÁK

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 10. 9. 2022 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna