Markéta Skoupá

Bachelor's thesis

Reflexe a kritika působení pseudovědy ve výchově a vzdělávání

Reflection and criticism of pseudoscience effect in education
Abstract:
ABSTRAKT V mé práci jsem se zaměřila na pseudovědecká schémata založená na funkčním a stabilním obrazu světa, protože právě tato forma pseudovědy může představovat vážný kulturní problém a to především, pokud se objeví ve vzdělávání. Cílem práce je najít pozitiva prvků pseudovědy ve vzdělávání a kriticky určit, do jaké míry se pseudověda ve vzdělávání smí či nesmí objevovat. Pro tento účel jsem se …more
Abstract:
In my work I focused on pseudo schemes based on functional and stable picture of the world, because this form of pseudoscience can pose a serious cultural problem of proespecially if it appear in education. The aim is to find the positive elements of pseudoscience in education and critically determine the extent to which pseudoscience in education may or may not appear. For this purpose, I focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 11. 2014
Accessible from:: 28. 11. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Mgr. Antonín Dolák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Skoupá, Markéta. Reflexe a kritika působení pseudovědy ve výchově a vzdělávání. Brno, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.11.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 28. 11. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe