Efekty ve výuce zlomků zjišťované u žáků 8. a 9. ročníku ZŠ – Bc. Nicole Melicharová
Bc. Nicole Melicharová
Master's thesis
Efekty ve výuce zlomků zjišťované u žáků 8. a 9. ročníku ZŠ
Effects in the teaching of fractions investigated in pupils of the 8th and 9th grade of elementary school
Abstract:
Práce je zaměřena na dlouhodobé a použitelné znalosti (efekty) ve výuce zlomků na základní škole. V teoretické části jsou představena relevantní teoretická a didaktická východiska, která zahrnují zařazení zlomků v RVP ZV a ŠVP, zavedení pojmu zlomek a početních operací se zlomky. Dále jsou uvedeny časté chyby, se kterými se v oblasti zlomků můžeme setkat. Praktická část je věnována výzkumnému šetření …moreAbstract:
The topic of this thesis is long-term and applicable knowledge (effect) of elementary-school learning of fractions. In the theoretical part, relevant theoretical and didactic resources are presented. These include the subject of fractions as part of the Framework educational programme for elementary schools (RVP ZV) and the School educational programme (ŠVP), the introduction of the concept of fractions …moreKeywords
výuka zlomků na ZŠ efekty zlomek jako část celku početní operace se zlomky výzkumné šetření didaktický test rozbor žákovských řešení teaching fractions in elementary school effects fraction as part of a whole operations with fractions research investigation didactic test analysis of pupils‘ solutions
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q1x77/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Panáčová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Physics / Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics
Theses on a related topic
-
Potíže žáků 7. ročníku při provádění základních operací se zlomky
Monika Novotná -
Integrované dítě s kombinovanou poruchou ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ se zaměřením na početní operace An integration of a child with special needs into primary school Maths teaching aimed at counting
Alena KRAJÍČKOVÁ