Bc. Romana Šmírová

Bachelor's thesis

Vliv skryté reklamy youtuberů na nákupní preference dětí

Influence of youtubers' hidden advertising on buying decisions of children
Abstract:
Díky rozmachu mobilních zařízení a dotykovým obrazovkám získaly značky přímý přístup ke zcela nové skupině potenciálních zákazníků – dětem – a to už v podstatě od jejich narození. Uzavírají lukrativní smlouvy s dětskými youtubery, kteří skrze svůj obsah dokáží i těm nejmenším snadno představit vše od hraček, přes sladkosti až po počítačové hry a oblečení. Toto šetření se zaměřuje na předškolní a mladší …more
Abstract:
Thanks to the boom of mobile devices and touch screens, brands have gained direct access to a completely new group of potential customers – children – nearly from their birth. They enter lucrative contracts with child youtubers, who can through their content effortlessly introduce even to the youngest audience everything from toys, through sweets to computer games and clothes. This research focuses …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2022
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní