Bc. Tereza Dostálová

Master's thesis

Jazyk přesvědčování v reklamě

The language of persuasion in advertising
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám reklamou a jazykem, který přesvědčuje a působí na spotřebitelské chování. Poznatky získané z odborné literatury na dané téma aplikuji v samotném výzkumu diplomové práce, ve kterém je použito dotazníkové šetření. Cílem tohoto výzkumu je prokázat, že vhodně zvolená slova, slovní spojení a věty mají vliv na chování spotřebitele. Následně navrhuji doporučení pro vhodné …more
Abstract:
This Thesis is devoted to advertisement and usage of persuasive language in order to influence consumer behaviour. I have applied knowledge from professional literature and used a survey to conduct research that should demonstrate whether properly chosen words or phrases can affect consumer behaviour in the expected way. I also make some recommendations of using persuasion techniques in advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní