What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools – Martin Regéczy
Martin Regéczy
Master's thesis
What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools
Jsou studenti s příjmením blíže začátku abecedy úspěšnější ve škole? Příklad z českých základných škol
Abstract:
Lidé se rodí s různými vrozenými schopnostmi. Tyto vrozené schopnosti nejsou ovlivněny jejich jmény. Nicméně na základě svých jmen mohou být během života vystaveny různým situacím, jejichž vznik anebo i výsledek je ovlivněn právě jejich jmény. Během těchto situací může být ovlivněn jejich život významným způsobem během alokaci vzácných zdrojů (Carlson a Conrad, 2008) a následně i jejich příjmy (Jurajda …moreAbstract:
Humans are born with innate abilities that vary across individuals. Those innate abilities are at their origin unaffected by their name. Yet, as a child grows up it can be put in different situations based solely on name it holds. Those situations alter individuals' behavior in allocation of scarce resources (Carlson and Conrad, 2008) and consequently its earnings (Jurajda and Munich, 2007). At origin …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28937
Thesis defence
- Date of defence: 22. 9. 2011
- Supervisor: Peter Bolcha
- Reader: Petr Bartoň
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
REGÉCZY, Martin. \textit{What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2011. Available from: https://theses.cz/id/iusvda/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28937
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Ekonomická analýza
Theses on a related topic
-
Pygmalion a Golem efekt na základní škole
Anna Venclová -
Efekt minimálního preventivního programu na sebepojetí žáků základní školy
Adéla Kylarová -
Matematické diktáty v geometrii a jejich efekty u žáků 6. ročníku základní školy
Anna Tomková -
Efekt dynamické směrové podložky na stabilizační svaly bederní páteře u žáku prvního stupně základní školy
Andrea GAŠPERIKOVÁ -
Efekt projektového vyučování na schopnost poskytování první pomocí u žáků prvního stupně základních škol
Veronika VÁGNEROVÁ -
Efekt pohybového programu na rozvoj zdatnosti u dětí staršího školního věku
Veronika ORAVOVÁ -
Efekt individuální a skupinové formy administrace testu TIM3-5 na celkové výsledky s ohledem na schopnost čtení
Vojtěch Odvárka -
Ochota studentů komunikovat v anglickém jazyce: Efekt moci ve třídě
Daniel VOJTEK