Martin Regéczy

Master's thesis

What's in a Name? Effect of Alphabetical Ordering on Students' Achievement: Example from Czech Elementary and Lower Secondary Schools

Jsou studenti s příjmením blíže začátku abecedy úspěšnější ve škole? Příklad z českých základných škol
Abstract:
Lidé se rodí s různými vrozenými schopnostmi. Tyto vrozené schopnosti nejsou ovlivněny jejich jmény. Nicméně na základě svých jmen mohou být během života vystaveny různým situacím, jejichž vznik anebo i výsledek je ovlivněn právě jejich jmény. Během těchto situací může být ovlivněn jejich život významným způsobem během alokaci vzácných zdrojů (Carlson a Conrad, 2008) a následně i jejich příjmy (Jurajda …more
Abstract:
Humans are born with innate abilities that vary across individuals. Those innate abilities are at their origin unaffected by their name. Yet, as a child grows up it can be put in different situations based solely on name it holds. Those situations alter individuals' behavior in allocation of scarce resources (Carlson and Conrad, 2008) and consequently its earnings (Jurajda and Munich, 2007). At origin …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 9. 2011
  • Supervisor: Peter Bolcha
  • Reader: Petr Bartoň

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/28937