Kompetence pedagogů k diagnostice sluchové vady v prostředí mateřských škol – Martina Zelbová
Martina Zelbová
Bachelor's thesis
Kompetence pedagogů k diagnostice sluchové vady v prostředí mateřských škol
Teachers' Competencies to Diagnose Hearing Impairment in Preschool Environment
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje pedagogům v mateřských školách a jejich připravenosti a schopnostem k odhalení lehké a střední nedoslýchavosti u dětí, u kterých sluchová vada nebyla diagnostikována. Učitelé v mateřských školách mohou sehrát velkou roli při odhalení nedoslýchavosti.Úvodní kapitoly teoretické části popisují dítě předškolního věku, vývoj sluchu, etiologii sluchových vad a jejich kompenzaci …moreAbstract:
This Bachelor’s Thesis deals with kindergarten teachers and their readiness and capabilities to detect light and medium hearing loss in children whose hearing defect has not been diagnosed. Teachers in kindergartens may be a key factor in detecting hearing loss.The introductory chapters of the theoretical part describe the child of pre-school age, the development of hearing, the etiology of hearing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 3. 2019
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB11108
Thesis defence
- Date of defence: 13. 5. 2019
- Supervisor: Mgr. Tereza Koliášová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Kamila Růžičková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZELBOVÁ, Martina. \textit{Kompetence pedagogů k diagnostice sluchové vady v prostředí mateřských škol}. Online. Bachelor's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/ix9b27/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 5. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - intervence
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights