Denisa Žůrková

Bachelor's thesis

Analýza obchodní strategie a postavení společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími stroji

Analysis of the business strategy and position of DMG MORI in the machine tool market
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza obchodní strategie a postaveni strojírenské společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími a tvářecími stroji, na základě makroprostředí a mikroprostředí podniku. K analýze těchto prostředí bylo využito PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčního prostředí. Vše bylo zhodnoceno pomoci SWOT analýzy.
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the business strategy and position of the DMG MORI engineering company in the machine tool and forming machine market based on the macro environment and the microenvironment of the company. PEST analysis and Porter's model of competitive environment were used to analyze these environments. Everything was evaluated using SWOT analysis.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 9. 2017
  • Supervisor: Martin Jurek
  • Reader: Ilya Bolotov

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71213