Analýza obchodní strategie a postavení společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími stroji – Denisa Žůrková
Denisa Žůrková
Bachelor's thesis
Analýza obchodní strategie a postavení společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími stroji
Analysis of the business strategy and position of DMG MORI in the machine tool market
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza obchodní strategie a postaveni strojírenské společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími a tvářecími stroji, na základě makroprostředí a mikroprostředí podniku. K analýze těchto prostředí bylo využito PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčního prostředí. Vše bylo zhodnoceno pomoci SWOT analýzy.Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the business strategy and position of the DMG MORI engineering company in the machine tool and forming machine market based on the macro environment and the microenvironment of the company. PEST analysis and Porter's model of competitive environment were used to analyze these environments. Everything was evaluated using SWOT analysis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71213
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2017
- Supervisor: Martin Jurek
- Reader: Ilya Bolotov
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽŮRKOVÁ, Denisa. \textit{Analýza obchodní strategie a~postavení společnosti DMG MORI na trhu s~obráběcími stroji}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2016. Available from: https://theses.cz/id/ixaa9y/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71213
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Evaluation of the Company's Competitiveness
Cyril Antony -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ -
Evaluation of the Company's Competitiveness
Bibin Mathew -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
Obchodní model internetové aplikace TOMIKUP
Martin Šebek -
Augmented Gravity Model of Trade: Empirical analysis of beer exports in EU countries
Miriam Brellíková -
Business model pro založení startupu rodinné firmy
Veronika Linhartová -
Performing the Machine and the Theatre without Actor
Elie Dominique Dumas