Bc. Linda Hojgrová

Master's thesis

Localization in Advertising

Localization in Advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá lokalizací reklamních kampaní, a to konkrétně adaptací reklam cílených na jednotlivé lokální trhy a standardizací reklam vysílaných souběžně v několika různých státech. Cílem této práce je popsat rozdíly mezi reklamami určené pro lokální trhy a kampaněmi, které mají za cíl oslovit mezinárodní publikum. Teoretická část práce definuje lokalizaci v rámci překladu a současně …more
Abstract:
This thesis researches the use of localization in advertising campaigns and focuses on the methods of adaptation of television advertisements intended for local markets and standardization of international campaigns. The purpose of this thesis is to define the differences between advertisements designated for local markets and campaigns that aim to appeal to an international audience. The theoretical …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Olga Zörnerová
  • Reader: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
English-language Translation / English-language Translation

Theses on a related topic