Bc. Linda Hojgrová
Master's thesis
Localization in Advertising
Localization in Advertising
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá lokalizací reklamních kampaní, a to konkrétně adaptací reklam cílených na jednotlivé lokální trhy a standardizací reklam vysílaných souběžně v několika různých státech. Cílem této práce je popsat rozdíly mezi reklamami určené pro lokální trhy a kampaněmi, které mají za cíl oslovit mezinárodní publikum. Teoretická část práce definuje lokalizaci v rámci překladu a současně …moreAbstract:
This thesis researches the use of localization in advertising campaigns and focuses on the methods of adaptation of television advertisements intended for local markets and standardization of international campaigns. The purpose of this thesis is to define the differences between advertisements designated for local markets and campaigns that aim to appeal to an international audience. The theoretical …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vjwp7/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Olga Zörnerová
- Reader: Mgr. Renata Kamenická, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
English-language Translation / English-language Translation