David Sedláček

Master's thesis

Navrhněte počítačovou hru pro vstupní kurzy programování

Design a computer game for introductory courses of programming
Abstract:
Praktické ukázky ve cvičeních mají znatelný dopad na efektivitu výuky objektově oriento-vaného programování. Některé přístupy k výuce mohou studentům učení znesnadnit. Dob-rým příkladem jsou případy cvičení, ve kterých se studenti příliš zabývají samotným kódo-váním. Dobře navržený přístup k výuce metodikou Architecture-first může zvýšit efektivitu učení a poskytnout větší přidanou hodnotu kurzem.Práce …more
Abstract:
Practical examples in exercises have significant impact on effectivity of teaching object-oriented programming. Some approaches may hinder student learning. Cases where stu-dents pay too much attention to coding itself instead of to high level design are good example of ineffective and possibly even harming teaching. A well-designed Architecture-first approach to teaching programming may improve student …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2019
  • Supervisor: Rudolf Pecinovský
  • Reader: Jarmila Pavlíčková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72641