Ing. Tsenguun Odtsetseg

Bachelor's thesis

Tradiční české značky v procesu globalizace

Traditional Czech brands in the process of globalization
Abstract:
V bakalářské práci posuzuji důvody úspěchů i nezdarů vybraných tradičních českých značek v globalizovaném světě. Klíčem pro výběr značky byla v prvé řadě dlouhodobost trvání původní české tradice, bez ohledu na současnou vlastnickou strukturu. Cílem této práce je určit postavení a možnosti tradičních českých značek v kontextu světové ekonomiky. Pro potřeby analytického vyhodnocení současných trendů …more
Abstract:
In the thesis I review the reasons for successes and failures of selected traditional Czech brands in a globalized world. Key to the selection of the brand was primarily a long-standing original Czech tradition, regardless of current ownership structure. The aim of this paper is to define the position and possibilities of the traditional Czech brands in the context of the global economy. For the purpose …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2012
  • Supervisor: Ing. Martin Petrášek
  • Reader: Ing. Pavla Břečková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance