Srozumitelnost edukačních materiálu pro pacienty s diabetem mellitem 2. typu – Bc. Kristýna Adamcová
Bc. Kristýna Adamcová
Master's thesis
Srozumitelnost edukačních materiálu pro pacienty s diabetem mellitem 2. typu
Comprehensibility of educational materials for patients with type 2 diabetes mellitus
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá srozumitelností edukačních materiálů určených pro pacienty s diabetem mellitem 2. typu. Na základě teoretických poznatků o čtenářské gramotnosti a hodnocení obtížnosti textu jsou v praktické části práce prezentovány výsledky výzkumu v této oblasti. Výzkum zjišťuje srozumitelnost textu edukačních materiálů určených pro pacienty s diabetem mellitem 2. typu pomocí matematické …moreAbstract:
This thesis deals with the understandability of the educational materials intended for patients with type 2 diabetes melitus. The results of reseach in this field, that are presented in the practical part of this work, are based on the theoretical knowledge of reading literacy and the evaluation of the difficulty of the text. This research, that determines the understandability of educational materials …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Kristýna Šoukalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ADAMCOVÁ, Kristýna. \textit{Srozumitelnost edukačních materiálu pro pacienty s diabetem mellitem 2. typu}. Online. Master's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Health Studies. 2022. Available from: https://theses.cz/id/j1yv91/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Adamcová, Kristýna. Srozumitelnost edukačních materiálu pro pacienty s diabetem mellitem 2. typu. Pardubice, 2022. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta zdravotnických studiíUniversity of Pardubice
Faculty of Health StudiesMaster programme / field:
Nursing / Nursing care in internal medicine subspecialties