Tereza Straková

Bachelor's thesis

Analýza obchodní vybavenosti a nákupního chování ve městě Vimperk

The analysis of consumer buying behaviour and shops availability in the town of Vimperk
Abstract:
Hlavní prioritou všeobecně používané marketingové koncepce je poznávání a uspokojování zákazníkových potřeb. Pro pochopení zákazníka nám pomáhá právě analýza nákupního chování. Cílem této práce bylo popsat nákupním chováním obyvatel města Vimperk. Součástí analýzy bylo zjistit, kde obyvatelé města a okolí nakupují, odůvodnit jejich nákup ve vybraném místě, porovnat případně zjištěná fakta s celorepublikovými …more
Abstract:
The main priority of the universally used marketing concept is to define and satisfy customer needs. The analysis of consumer buying behaviour exactly helps us to understand it. The aim of this study was to define the shopping behavior of the population of the city Vimperk. Parts of the analysis were to find out where the inhabitants of the city and his neighbourhood shop, give reasons to their purchase …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 10. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2010
  • Supervisor: Petr Cimler
  • Reader: Vladimíra Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/16469

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod