Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahů se zákazníky – Ing. Petra Ritschelová, DiS.
Ing. Petra Ritschelová, DiS.
Bachelor's thesis
Komunikace jako klíčová aktivita a nástroj rozvoje vztahů se zákazníky
Communication as a key activity and tool for the development of customer relationships
Abstract:
Bakalářská práce charakterizuje komunikaci jako základní aktivitu v oblasti řízení vztahů se zákazníky. Detailně je popsán komunikační proces v organizaci v návaznosti na organizační strukturu společnosti se zaměřením na interní a externí firemní komunikaci. Charakterizuje jednotlivé fáze vztahu se zákazníky a popisuje způsob komunikace při navázání, rozvíjení a ukončení vztahu. Aplikační část se opírá …moreAbstract:
This bachelor thesis describes communication as a key activity in the area of the customer relationship management. The communication process in the organization is described by the organizational structure in details with the emphasis on the internal and external corporate communication. It introduces the phases of the relationship with the customer and the method of communication in the phase of …moreKeywords
Analýza externí komunikace fáze vztahu se zákazníkem hodnototvorný proces interní komunikace marketingový mix model komunikace organizační struktura PPO požadavky potřeby očekávání společnost firma řízení vztahů se zákazníky zákazník zaměstnanec zboží. Analysis external communication phases of the relationship with the customer value making process internal communication marketing mix communication model organizational structure requirements needs expectation company customer relationship management customer employee goods.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/u68nc/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
- Reader: PhDr. Luděk Vajner
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Overcoming barriers to the transition to renewable energy sources: A study on the barriers to and support mechanisms for the implementation of PV solar plants in the Netherlands
Thom Versteegen -
Urbanization in the Republic of Kazakhstan: the growth of the cities and its relationship with the changes in the economy
Tolkyn Aubakirova -
CRM and other ways how to develop the relationship with the costumer
Gizem Beytut -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane -
Customer Relationship as a Key for Modern Marketing Companies
Knoel Sotomayor -
Customer relationship as a key for modern marketing companies
Diana Khakimova -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Impact of Relationship Marketing on Customer Loyalty
Vrajesh Shah