Bc. Vladislav Belev

Master's thesis

Speech Act Analysis in 'Life is Strange 2' Computer Game

Abstract:
The aim of this master thesis is to analyse the use and occurrence of directive, commissive and expressive speech acts in the game Life is Strange 2. The central themes of the game, such as the importance of close relationships, coping with loss, and resistance and conflict, give rise to an abundance of these speech acts. The primary speech act categories are further divided into more specific types …more
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat užití a výskyt direktivních, komisivních a expresivních řečových aktů v počítačové hře Life is Strange 2. Mezi hlavní motivy této hry patří důležitost blízkých vztahů, vyrovnávání se se ztrátou a odpor a konflikt, a proto se v ní tyto řečové akty často vyskytují. Hlavní kategorie řečových aktů jsou rozděleny do specifických typů a analyzovány i s ohledem na …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Belev, Vladislav. Speech Act Analysis in 'Life is Strange 2' Computer Game. Pardubice, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

University of Pardubice

Faculty of Arts and Philosophy

Master programme / field:
English Philology / English Philology

Theses on a related topic