Speech Act Analysis in 'Life is Strange 2' Computer Game – Bc. Vladislav Belev
Bc. Vladislav Belev
Master's thesis
Speech Act Analysis in 'Life is Strange 2' Computer Game
Abstract:
The aim of this master thesis is to analyse the use and occurrence of directive, commissive and expressive speech acts in the game Life is Strange 2. The central themes of the game, such as the importance of close relationships, coping with loss, and resistance and conflict, give rise to an abundance of these speech acts. The primary speech act categories are further divided into more specific types …moreAbstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat užití a výskyt direktivních, komisivních a expresivních řečových aktů v počítačové hře Life is Strange 2. Mezi hlavní motivy této hry patří důležitost blízkých vztahů, vyrovnávání se se ztrátou a odpor a konflikt, a proto se v ní tyto řečové akty často vyskytují. Hlavní kategorie řečových aktů jsou rozděleny do specifických typů a analyzovány i s ohledem na …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Petra Huschová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Belev, Vladislav. Speech Act Analysis in 'Life is Strange 2' Computer Game. Pardubice, 2023. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / field:
English Philology / English Philology
Theses on a related topic
-
Jazykové hry a řečové akty: L. Wittgenstein a J. L. Austin
Barbora VAVŘINOVÁ -
Řečové akty ve hře Milana Kundery "Majitelé klíčů"
Marek SVOBODA