Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole – Mgr. Ivana Vaculová, Ph.D.
Mgr. Ivana Vaculová, Ph.D.
Doctoral thesis
Dovednosti žáků ve výuce fyziky na základní škole
The pupil's skills in the physics education at the lower-secondary school
Abstract:
Práce se zabývá problematikou osvojování fyzikálních dovedností žáků základní školy. Proces osvojování dovedností je zkoumán vhledem k jeho základním etapám: motivační, orientační, krystalizační, dotvářecí a integrační. Pomocí didaktického testu byla posuzována úroveň dovedností žáků. Žákům činilo velké problémy řešit úlohy patřící do dotvářecí a integrační etapy procesu osvojování dovedností. Prostřednictvím …moreAbstract:
The present study deals with the topic of physics skills acquirement of elementary school pupils. This acquirement consists of several phases: motivation, orientation, crystallisation, completion and integration. Using didactic test, the level of pupil’s skills was assessed. The pupils had great problems to handle the tasks belonging to completion and integration phase of the skills acquirement process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 1. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/drsn8/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 2. 2010
- Supervisor: doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc., prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Maturita exam: content differences between the Czech and Slovak didactic tests
Karolína Pukalíková -
Einübung der rezeptiven Sprachfertigkeiten im Rahmen der Vorbereitung auf den didaktischen Test des Zentralabiturs in Deutsch
Bohdana Ptáčková -
Komparace kvality didaktických testů s tzv. Teacher made testy na 1. stupni ZŠ
Viktorie HERMANOVÁ -
Kladka jako učební pomůcka do výuky fyziky na základní škole
Tomáš POKLUDA -
Postoje k výuce matematiky a fyziky ve VR vzhledem k osobnostním rysům a učebnímu stylu
Alžběta Krejčí -
Výuka fyziky na ZŠ jako základ odborného vzdělání na SOU
Jiří JIROUT -
Energetické zdroje: didaktické pomůcky a jejich využití ve výuce fyziky
Marie MRÁZOVÁ