The importance of instructions in teaching pronunciation to various age groups – Bc. et Bc. Veronika Netolická
Bc. et Bc. Veronika Netolická
Diplomová práce
The importance of instructions in teaching pronunciation to various age groups
The importance of instructions in teaching pronunciation to various age groups
Anotace:
Název diplomové práce je Význam instrukcí při výuce výslovnosti různých věkových skupin. Pro většinu českých učitelů angličtiny je výuka výslovnosti na okraji zájmu. Učitelé očekávají, že se jejich studenti naučí správně vyslovovat anglická slova pouhým napodobováním jejich výslovnosti, a to buď prostřednictvím samotného učitele, nebo různých audio nahrávek rodilých mluvčích. Lze předpokládat, že výslovnost …víceAbstract:
The title of the diploma thesis is The Importance of Instructions in Teaching Pronunciation to Various Age Groups. Many Czech teachers of English take little interest in pronunciation teaching and they expect their learners to master appropriate pronunciation by mere imitation of either the teacher or various audio-recordings of English speakers. However, it is supposable that the accuracy in the learners …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sk29v/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Jaroslav Ondráček, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Pronunciation teaching at primary schools with a focus on segmental features and selected aspects of connected speech
Lucie Fuitová -
Teaching English pronunciation: The capacity for imitation in different age groups
Veronika Netolická -
Teaching Pronunciation To Young Learners
Andrea Černá -
English Language Teaching Strategies in Heterogeneous Classes
Tereza KRSKOVÁ -
Applying CA to the Understanding of How Interactional Teaching Strategies Contribute to the Development of Communicative Competence: A Case Study of Online English Lessons Delivered to a Group of Four Mature Students
Simona KOUBOVÁ -
Teaching English pronunciation: The capacity for imitation in different age groups
Veronika Netolická