Bc. Jana Housková

Master's thesis

Strategie zavádění nového farmaceutického produktu na trh

New Pharmaceutical Product Launch Strategy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá strategií zavádění nového volně prodejného farmaceutického produktu na trh v České republice. Teoretická část se rámcově zabývá výzkumem a vývojem léčiva, seznamuje s klinickým hodnocením a následném schválením léku a jeho registraci. Objasňuje problematiku zavádění nového léku na trh. V této části jsou rozebrány pojmy vztahující se k marketingovému mixu, marketingové komunikaci …more
Abstract:
This diploma thesis deals with a strategy of a new over-the-counter pharmaceutical product´s implementing to the Czech market. The theoretical part is focussed generally on research and development of this medicament, introducing its clinical evaluation and its consequential approval and its registration. This part analyzes terms related to a marketing mix and marketing communication, marketing planning …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2012
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní