Mgr. Andrea Tesařová, DiS.

Bachelor's thesis

Irregular Verbs Teaching Methodology

Irregular Verbs Teaching Methodology
Abstract:
Tato závěrečná práce odhaluje pět základních nedostatků běžně aplikované metodiky výuky nepravidelných sloves a tři závady učebnice New Headway Elementary English Course, a nabízí systém přiměřených řešení. Tento systém, který vychází z pilířů modelu ESA, tak jak jej prezentuje Jeremy Harmer, vykazuje četné klady oproti jediné nevýhodě: jeho přípravná fáze je časově náročná.
Abstract:
This thesis reveals five principal drawbacks of the commonly applied irregular verbs teaching methodology and three flaws of New Headway Elementary English Course, providing a system of adequate solutions to all of them. The system, which proceeds from the pillars of the ESA model, as presented by Jeremy Harmer, proves to have numerous assets compared to the only drawback: its preparation phase is …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 6. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2009
  • Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature

Theses on a related topic