Pojistné produkty v rámci bankopojištění – Nikola Somolíková
Nikola Somolíková
Diplomová práce
Pojistné produkty v rámci bankopojištění
Insurance Products within Bankassurance
Anotace:
Předmětem diplomové práce "Pojistné produkty v rámci bankopojištění" je bližší zkoumání naplňování forem bankopojištění v podmínkách současného českého trhu. Jsou uvedeny výhody a nevýhody této formy spolupráce, a to z pohledu banky, pojišťovny a klienta. Pojem bankopojištění je v práci definován, jsou určena hlavní hlediska a podle nich analyzován současný stav českých pojišťoven. Podrobněji je aplikace …víceAbstract:
The thesis "Insurance Products within Bankassurance" deals in details with the application of bankassurance principles on current Czech market. The advantages and disadvantages of this form of cooperation are stated, from all a bank's, an insurer's and a customer's point of view. The term bankassurance is defined and the main points are made to analyse current state of Czech insurers. The products …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 10. 2009
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23579
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2011
- Vedoucí: Eva Ducháčková
- Oponent: Jaroslav Daňhel
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23579
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Finance a účetnictví / Bankovnictví a pojišťovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Assessment of Policy Changes of the Impacts of Urbanization, Economic Growth and Decentralization of Water Services with Regard to Water Quality in Mexico
René Fernando Lara Cervantes -
The process of a medicinal product entering the Czech market - Factors affecting the marketing authorisation holders' willingness to enter the Czech market
Magdalena Marie Podrazilová -
Corruption in the Czech Republic. A situation analysis from the point of view of German companies in the Czech market
Anna-Lena Lochman -
The Impact of the Covid 19 Pandemic on Maybelline New York’s Brand Strategy in the Czech Market
Terézia Grelnethová -
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Analysis of Organic Coffee on the Czech Market
Margarita Yelisseyeva -
Experience of foreigners in the Czech job market
Andrei Kalii -
Czech market of mortgage loans before and after the crisis in the USA and the Czech Republic
Nikola Bernátová