Postavení a predikční schopnost konjunkturálních průzkumů ve státní statistice – Silvie Bartáková
Silvie Bartáková
Master's thesis
Postavení a predikční schopnost konjunkturálních průzkumů ve státní statistice
Importance and predictive capabilities of business cycle surveys in official statistics
Abstract:
Práce se zaměřuje na postavení konjunkturálních průzkumů ve státní a mezinárodní statistice s posouzením schopnosti predikovat skutečný vývoj hospodářské situace. Teoretická část je zaměřena na popis šetření konjunkturálních průzkumů a jejich harmonizace napříč státy Evropské unie, obsah dotazníků, konstrukci indikátorů jako výstupních ukazatelů a způsob publikování výsledků. V navazující kapitole …moreAbstract:
The thesis is focused on the status of the business cycle surveys in national and international statistics and on the assessment of their ability to predict the economic development. The theoretical part focuses on the description of the business cycle surveys and their harmonization across the European Union, questionnaires content, indicators structure and dissemination of results. There is also …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Marie Prášilová, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BARTÁKOVÁ, Silvie. \textit{Postavení a predikční schopnost konjunkturálních průzkumů ve státní statistice}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/j534di/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Business Administration
Theses on a related topic
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights