Nikol ŽÁČKOVÁ

Bachelor's thesis

Linguistic analysis of product placement in TV reality shows

Linguistic analysis of product placement in TV reality shows
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to introduce product placement and conduct an analysis of the language used in chosen reality television shows. The theoretical part is focused on introducing the advertising discourse, product placement and linguistic means used in advertising. The practical part consists of analysis of the corpus texts, namely with the communicative situation and encoding of the …more
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představit product placement a provést analýzu jazyka užívaného ve vybraných televizních reality show. Teoretická část je zaměřena na představení reklamy, product placementu a jazykových prostředků užívaných v reklamě. Praktická část se zabývá analýzou textů v korpusu, konkrétněji analýzou komunikační situace a jejich účastníků, vysvětlením používání product placementu …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 12. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŽÁČKOVÁ, Nikol. Linguistic analysis of product placement in TV reality shows. Ostrava, 2020. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta