Slyšící dítě neslyšících rodičů – specifika vývoje a jejich odraz v dospělosti – Pavlína Štípková
Pavlína Štípková
Bakalářská práce
Slyšící dítě neslyšících rodičů – specifika vývoje a jejich odraz v dospělosti
Hearing children of deaf parents - developmental specifics and their reflections in the adulthood
Anotace:
V teoretické části práce definujte typy a stupně sluchových postižení a způsoby komunikace s dítětem používané těžce sluchově postiženými rodiči. Popište rozvoj mluvy průměrného slyšícího dítěte slyšících rodičů. Pokuste se ho porovnat s rozvojem znakového jazyka neslyšícího dítěte znakujících rodičů. A pokuste se zjistit, zda a jak je u slyšícího dítěte těžce sluchově postižených rodičů ovlivněn rozvoj …víceAbstract:
In the theoretical part define the different types and levels of hearing loss and the different ways of communicating with a child used by severely deaf parents. Describe the speech development of an average hearing child of hearing parents and try to compare it with the sign language development of a deaf child of parents using sign language. Try to establish the impact of the speech development of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 3. 2010
Identifikátor:
http://evskp.uhk.cz/eB461
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 5. 2010
- Vedoucí: Jaroslav Hrubý
- Oponent: Karel Neubauer
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŠTÍPKOVÁ, Pavlína. \textit{Slyšící dítě neslyšících rodičů – specifika vývoje a jejich odraz v dospělosti}. Online. Bakalářská práce. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, UHK, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/j8t9z1/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Hradec Králové. ArchivUniverzita Hradec Králové
UHK, Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Sociálně výchovná péče o smyslově postižené
Práce na příbuzné téma
-
Vývoj jazykových a komunikačních kompetencí u dětí CODA v předškolním věku
Adéla Mašíková -
Specifika tlumočení CODA tlumočníky z pohledu neslyšících osob
Martina Pánková -
Vztah CODA dětí k užívání českého jazyka
Nikola Pešková -
Mluvená čeština: Spontánní mluvený projev
Vendula Dvořáková -
Mluvená forma jazyka v povědomí dospívajících jedinců
David Provazník -
Mluvená versus psaná čeština z hlediska lexikální statistiky
Anna ROTREKLOVÁ -
Mluvená čeština napříč generacemi
Květa MĚŠŤANOVÁ -
Mluvená čeština v regionálních (valašských) médiích
Petra BEDNAŘÍKOVÁ