Prostredie pre tvorbu 2D scén s podporou jednoduchej fyziky – Bc. Martin Belko
Bc. Martin Belko
Bachelor's thesis
Prostredie pre tvorbu 2D scén s podporou jednoduchej fyziky
Environment for creating 2D scenes with the support for simple physics
Abstract:
This thesis is mainly characterized by the architecture and operation of existing game engines (e.g. Unity, Unreal Engine). The first result is the implementation of the game engine, which allows optimized rendering of 2D objects with the support of simple physics. The second result is the implementation of an editor for creating a 2D scene, which will be based on the above-mentioned game engine. Implementation …moreAbstract:
Práca sa zaoberá architektúrou a fungovaním existujících herných enginov (napr. Unity, Unreal Engine). Prvým výsledkom práce je implementácia herného enginu umožňujúceho optimalizované vykresľovanie 2D objektov s podporou jednoduchej fyziky. Druhým výsledkom práce je implementácia editoru pre vytváranie 2D scén, ktorý bude založený na vyššie spomenutom hernom engine. Implementácia a popis herného enginu …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u2vzi/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 6. 2022
- Supervisor: RNDr. Jan Byška, Ph.D.
- Reader: Mgr. Matúš Talčík
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Programming and development / Programming and development
Theses on a related topic
-
3D hra v engine Unity 3D
Jan Krejčí -
Vývoj 2D hry v herním enginu Unity3D
Petr Klouček -
Vývoj 2D platformeru v OpenGL
Alexej Fedorenko -
Vývoj herního enginu pro 2D plošinovou hru
David Konečný -
2D Materials for Energy Storage and Photocatalysis: View into Intriguing Properties
Jana DZÍBELOVÁ -
Programování her v HTML5 pomocí knihoven jQuery a Box2D
Kristýna HOLEČKOVÁ -
Optická absorpce různých fází 2D karbidů přechodných kovů
Jiří KALMÁR