Umění a reklama - vzájemné vztahy a vlivy - historický vývoj jevů – Bc. Veronika Rejfířová
Bc. Veronika Rejfířová
Master's thesis
Umění a reklama - vzájemné vztahy a vlivy - historický vývoj jevů
Art and advertising - the interaction and influences - historical development of phenomena
Abstract:
Obsah práce shrnuje historický vývoj reklamy na území současné České republiky se zaměřením na avantgardu. Zmiňuje vznik pop-artu a ready-made. Věnuje se známým autorům, mezi které patří Alfons Mucha, autoři literární a umělecké avantgardy, Milana Kunce a Andyho Warhola. Vysvětluje pojem guerilla jak po komerční stránce, kde upřesňuje jednotlivé typy, tak po umělecké, kde představuje tvorbu současných …moreAbstract:
Content of the final work summarizes the historical development of advertising in the Czech Republic and It is focusing on avant-garde. It mentions the emergence of pop art and ready-made. The work is including Alfons Mucha, the authors of literary and artistic avant-garde, Milan Kunc, and Andy Warhol. It explains the concept of guerrilla in commercial sphere, where are types of guerilla and noncommercial …moreKeywords
Umění reklama politické umění akční umění public art veřejné umění pop-art ready-made guerilla guerilla marketing guerilla art ambush marketing buzz marketing ambient marketing mosquito marketing viral marketing Pode Bal Ztohoven Group Guma Guar Jan Nálevka Český sen Andy Warhol Milan Kunc avantgarda underground kontroverze konzumerismus Art advertising political art action art pop art Pode Bal Ztohoven avant-garde controversy consumerism
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/mrdd8/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2011
- Supervisor: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Potenciál Guerilla marketingu
Monika HAVLÍKOVÁ -
Metody guerilla marketingu
Martin Kuželka -
Guerilla marketing a jeho využitie v komerčných komunikáciach
Stanislava Koišová -
Struktura a využití Guerilla marketingu v praxi
Marek Ertelt -
Guerilla marketing a jeho využitie v komerčných komunikáciach
Stanislava Koišová -
Guerilla marketing a jeho využití v komerčních komunikacích
Tomáš Klimeš -
Guerilla marketing v bankovníctve
Petra Bláhová -
Guerrilla Marketing in Education Industry
Ulbossyn Aidymbekova