Eva Kašová

Master's thesis

Reklama ve zdravotnictví

Advertising in the Health Service
Abstract:
Předmětem této práce je přiblížit spojení reklamy a zdravotnictví. Každé z těchto témat mají své charakteristické zvláštnosti, které by sami o sobě vydaly na samostatnou práci. Největší rozpor vidím v tom, že reklama je primárně určena ke zvýšení zisků. Zdravotnictví na druhé straně zase v první řadě chrání zdraví lidí. Prolíná se tu rovina obchodní, a rovina etická. V druhé části podrobně rozeberu …more
Abstract:
The object of this thesis is to describe the connection and healthcare advertising. Each of these topics have their idiosyncrasies, which would themselves monographic work. The biggest conflict I see that advertising is primarily intended to increase profits. Health on the other hand it primarily protects human health. It conjures up the plane business, and the ethical level. In the second part I analyze …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2015
  • Supervisor: Rudolf Střítecký
  • Reader: Ondřej Lešetický

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/57809