Lenka Havelková
Master's thesis
Merchandising
Merchandising
Abstract:
Současné výzkumy dokazují, že většina nákupů probíhá neplánovaně a zákazník se často o koupi rozhoduje až v místě prodeje. Tato práce se zaměřuje na oblast podpory prodeje zvané Merchandising. Merchandising je část marketingové komunikace, je orientován na zákazníka a na jeho záměrné ovlivňování při nákupu v maloobchodním prostředí. Diplomová práce analyzuje a ověřuje účinnost merchandisingu v prodejně …moreAbstract:
The recent studies show that the majority of purchases are made spontaneously and the customers often make their decisions directly at the point of sale. This work focuses on the area of sales promotion called merchandising. Merchandising is part of the marketing communication and it is focused on deliberate influencing of the customer in a retail environment. The thesis analyses and verifies the effectiveness …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Štěpán Kala, MBA Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Podpora a zvýšení konkurenceschopnosti za pomocí nástrojů marketingového mixu
Jakub Červenka -
Podpora prodeje pomocí nástrojů marketingové komunikace
Radka Kmochová -
Marketingový komunikační mix společnosti Trans Business Consulting
Uliana Baliasnikova -
Podpora prodeje pomocí nástrojů marketingové komunikace ve společnosti Alpine Pro
Pavlína Petrová -
Podpora prodeje pomocí nástrojů marketingové komunikace
Markéta Foltová -
Marketingový mix strojírenského podniku
Jakub Lustyk -
Marketingový komunikační mix vybraného hotelu
Linar Saliamov -
Marketingový komunikační mix vybraného podniku – projektová (analytická) studie
Stanislav Řehák
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights