Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching – Bc. Juliana Kráľová
Bc. Juliana Kráľová
Master's thesis
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Anotácia:
Tato práce zkoumá, jak studenti střídají kódy v průběhu skupinové práce a práce v párech v kurzech angličtiny jako cizího jazyka, a jakou roli hraje čeština a angličtina v těchto situacích. V první části práce prezentuje teoretická východiska společně s přehledem relevantních studií vztahujících se k této oblasti. Potom se věnuje už vykonanému výzkumu v oblasti střídání kódů. Tato diplomová práce analyzuje …viacAbstract:
The thesis explores how the students used code-switching during group and pair work activities in an EFL classroom setting and what roles do English and Czech play in these situations. First, the thesis presents theoretical concepts and their description, along with an overview of relevant research done in this area. Then, it introduces the research conducted on code-switching. The present thesis works …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/n9n93/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2017
- Vedúci: Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová