Mgr. et Mgr. Michaela Píšková

Bachelor's thesis

Subjektivní vnímání rodinného výchovného stylu a prožívaná autonomie v období mladší dospělosti

Subjective perception of parental educational style and experienced autonomy in early adulthood
Abstract:
Cílem této práce je hlubší porozumění možným souvislostem mezi subjektivně vnímaným rodinným výchovným stylem a prožívanou mírou autonomie v období mladší dospělosti. Studie je založena na principech kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor tvořilo osm respondentů ve věku 21-25 let. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, v rámci nichž byl zjišťován subjektivně …more
Abstract:
The aim of this study is to better understand potential connections between subjectively perceived parental educational style and experienced autonomy in early adulthood. This study is based on the principles of qualitative research. The sample was represented by eight respondents at the age of 21-25. The data were collected by means of semi-structured interviews with respondents; these interviews …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2013
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií