Bc. Vilém Otte

Master's thesis

Bi-directional path tracing na GPU

Bi-directional Path Tracing on GPU
Abstract:
Software pro vykreslování foto-realistických scén dnes používá především jednosměrné sledování cest, pomocí nějž dosahuje dobrých výsledků pro scény bez kaustiky nebo scény, jenž nejsou tzv. těžkými případy pro path tracing. Dále existuje několik software pro vykreslování pomocí obousměrného sledování cest, avšak vzhledem k náročnosti implementace tohoto algoritmu jsou takřka exkluzivně vyvíjeny pro …more
Abstract:
Computer graphics renderers for creating photo-realistic images use mainly unidirectional path tracing, having good results for scenes without caustics or hard cases. There are also few renderers with bi-directional path tracing implementation, however due to the complexity of the algorithm implementation, they almost exclusively target sequential CPUs. The thesis proposes a way of implementation of …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2015
  • Supervisor: RNDr. Marek Vinkler, Ph.D.
  • Reader: doc. Fotios Liarokapis, PhD

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Master programme / field:
Informatics / Computer Graphics