Písňová tvorba Sergeje Sergejeviče Prokofjeva se zaměřením na interpretaci písňového cyklu Pět písní beze slov, op. 35 – MgA. Petra NEDOROSTOVÁ
MgA. Petra NEDOROSTOVÁ
Diplomová práce
Písňová tvorba Sergeje Sergejeviče Prokofjeva se zaměřením na interpretaci písňového cyklu Pět písní beze slov, op. 35
Sergej Prokofiev s song works focusing on the interpretation of song cycle Five Songs without Words, op. 35
Anotace:
Diplomová práce se zabývá oblastí písňové tvorby Sergeje S. Prokofjeva. Zahrnuje část věnující se životopisným událostem, obsahující stěžejní díla skladatele. Podává přehled písní, písňových cyklů a sbírek autora. Dále se zabývá interpretací písňového cyklu Pět písní beze slov, op. 35. Práce přináší českému čtenáři přehled o písňové tvorbě u nás málo interpretované a vydávané.Abstract:
This thesis describes Sergej S. Prokofiev?s song works. It includes Prokofiev?s biografy and his principal works. It summarizes his songs, song cycles and song collections. In addition, it describes an interpretation of song cycle Five Songs without Words, op. 35. Thesis brings to a Czech reader overview of the song works, which are interpreted and published too little.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 8. 2010
Zveřejnit od: 16. 8. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 8. 2010
- Vedoucí: Doc. Drahomíra Míčková
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NEDOROSTOVÁ, Petra. \textit{Písňová tvorba Sergeje Sergejeviče Prokofjeva se zaměřením na interpretaci písňového cyklu Pět písní beze slov, op. 35}. Online. Diplomová práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Fakulta umění. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/jhm88c/.
Jak správně citovat práci
NEDOROSTOVÁ, Petra. Písňová tvorba Sergeje Sergejeviče Prokofjeva se zaměřením na interpretaci písňového cyklu Pět písní beze slov, op. 35. Ostrava, 2010. diplomová práce (MgA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Fakulta umění
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 16.8.2010
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 8. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Fakulta uměníOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Fakulta uměníMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Umělecko-pedagogické studium - zaměření hudební, specializace zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Ruská hudba 20. století a její vliv na českou tvorbu
Anton Aslamas -
Hudba v židovské kultuře na přelomu 19. a 20. století ve východní Evropě
Hana Novotná -
Proces znovuobjevování staré hudby v ruském kulturním prostředí od počátku šedesátých let 20. století do současnosti
Daria Alekseevna Savvateeva -
Vývoj a porovnání ruské a bulharské hudby ve 2. polovině 20. století
Nikola Světlíková -
Ruská opera 19.století a počátku 20.století
Yanina Ulasavets -
Tematické zaměření a interpretace textů brněnských skupin Bratrstvo, Narvan a Naše věc v 90. letech 20. století
Petr Svoboda -
Vokální tvorba Pavla Haase se zaměřením na písňový cyklus Sedm písní v lidovém tónu
Linda Kunclová -
Vokální tvorba Franze Schuberta se zaměřením na písňový cyklus Die Winterreise
Martin Kurek