Adéla VRTÍLKOVÁ

Bachelor's thesis

Komparace obchodních společností využívajících multi-level marketing

The comparing of the (trading) company making use of the multi-level marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce vysvětluje pojem multi-level marketing a zjišťuje, jak funguje prakticky ve společnosti Avon a Oriflame. Popisuje historii tohoto systému a vysvětluje, proč bývá často zaměňován s nelegálním pyramidovým prodejem a jaký je mezi nimi rozdíl. V práci se snažím jednoduše znázornit systém multi-level a poskytnout lehčí představu o jeho fungování. Mým zájmem je zjistit, proč je systém …more
Abstract:
This bachelor thesis explains the idea of multi-level marketing. It figures out how the system works practically in the Avon and Oriflame companies. Thesis describes the history of the system and explains why it is often confused with illegal pyramid selling. It describes the difference between the pyramid selling and this system. The aim of this bachelor thesis is to present the multi-level system …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 11. 2010
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miroslav Barták, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VRTÍLKOVÁ, Adéla. Komparace obchodních společností využívajících multi-level marketing. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta sociálně ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 19. 11. 2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta sociálně ekonomická