Situační analýza podniku Cukrárna - Radek Máj – Bc. Marcela Májová
Bc. Marcela Májová
Bachelor's thesis
Situační analýza podniku Cukrárna - Radek Máj
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je situační analýza podniku Cukrárna – Radek Máj. Primárním cílem je s pomocí vhodných metod analyzovat vnější a vnitřní prostředí s vyhodnocením výsledků včetně uvedení návrhů ke změnám stávající strategie. Vnější prostředí je pro detailnější rozbor dále rozděleno na makroprostředí a mikroprostředí. V makroprostředí je aplikována STEEP analýza. Mikroprostředí je zkoumáno …moreAbstract:
The theme of my bachelor’s thesis is the situational analysis of confectionary company – Radek Máj. The primary target is to analyze external and internal environment by suitable methods, assessing the results, including proposals to change the existing strategy. The external environment is for more detailed analysis divided into macro and micro environment. In the macro-environment is applied STEEP …moreKeywords
Situační analýza externí prostředí interní prostředí SWOT analýza analýza struktury sortimentu nabídky – model Petra Druckera analýza tržních mezer – GAP analýza Situational analysis external environment internal environment SWOT analysis Drucker's assortment analysis market gaps analysis – GAP analysis.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2014
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/pc1gz/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2014
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Ing. Renata Bednářová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Analýza struktury sortimentů vyráběných harvestory při pni a rozklad přesnosti metodik pro výpočet jejich objemu
Radim Löwe -
Analýza sortimentu ve zvolené obchodní jednotce
Věra Strejčková -
Analýza dispozičního řešení prodejní plochy a struktury sortimentu
Lucie EHRELOVÁ -
Aplikace metody Model Based Design při řízení mechatronického systému
Jan Milata -
Is MaaS (Mobility as a Service) an opportunity for the automotive industry to enhance the current business model, or is it a blind alley?
Jarmila Plachá -
Projektové řízení v marketingu. Model elektronického tržiště
Michaela Josífková -
Multimodal Analysis of European Populist Discourse: The Case of the German AfD Election Posters in 2021
Satomi KOBAYASHI -
Gender Analysis of Agri-Cooperatives, comparative study of Angola and Zambia
Sarah Waltrová