Bc. Ondřej Gruntorád

Bachelor's thesis

Soupeření s giganty. Strategie přežití malých firem na globálním trhu

Competing with giants. Survival strategies for local companies in global market
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak vypadá současný stav praxe využití marketingu v malých podnicích. Zhodnocení marketingových aktivit malé české firmy a následný návrh vylepšení marketingové strategie tohoto podniku. V teoretické části autor pojednává o problémové oblasti, charakterizuje malé podniky a globální trh. Také zkoumá proces tvorby marketingové strategie a možnosti zvýšení konkurenceschopnosti …more
Abstract:
The main objective of this bachelor thesis is to find out what the current state of marketing looks like in small companies. To evaluate the marketing activities of a small Czech company and then design better marketing strategy for this company. In the theoretical part the author describes the problem area, characterizes small businesses and the global market. The author also examines the process …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní