Key factors for establishing a specific tour operator business in the Czech Republic – Jan Dokulil
Jan Dokulil
Bachelor's thesis
Key factors for establishing a specific tour operator business in the Czech Republic
Klíčové faktory pro založení cestovní kanceláře v České republice
Anotácia:
Cílem bakalářské práce je identifikovat klíčové faktory nového podnikatelského plánu pro založení cestovní kanceláře jako nové samostatné obchodní jednotky a zjistit kritické aspekty životaschopnosti a udržitelnosti tohoto podnikatelského záměru. První část práce je teoretická, popisuje cestovní ruch a jeho zprostředkovatele, požadavky na založení cestovní kanceláře v České republice a strukturu podnikatelského …viacAbstract:
The aim of the bachelor thesis is to identify key factors for a new business plan for establishing a tour operator as a new single standing business unit and to find out critical aspects for viability and sustainability of this business plan. First part of the thesis is theoretical, it describes tourism and its intermediaries, requirements for establishing a tour operator in the Czech Republic and …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedúci: Ing. Jan Vavřina, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
DOKULIL, Jan. \textit{Key factors for establishing a~specific tour operator business in the Czech Republic}. Online. Bakalárska práca. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2020. Dostupné z: https://theses.cz/id/jkry6x/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / odbor / specializace:
Economics and Management / Business Economics and Management / International Business
Práce na příbuzné téma
-
Business plan – Utilizing the appeal of contact with farm animals as a source of sustainable business in the tourism industry
Ľubomír Kružliak -
Business plan
Luis Antonio Angeles Pérez -
Podnikatelský plán internetového krejčovství Tvá móda; Business Plan of Internet Tailoring Tva moda
Markéta Kubíčková -
A Business Plan for Gardavsky Scarfs
Caro Gardavsky -
Podnikatelský plán a zakládání malého a středního podniku
Filip Okapal -
Tourism in the United Kingdom and the Offer Analysis of Selected Travel Agencies
Eliška HASCHOVÁ -
STRATEGIC ANALYSIS OF THE TRAVEL AGENCY IN THE EDUCATION TOURISM MARKET OF THE CZECH REPUBLIC
Lukáš Heřmánek -
Business Analysis of a Start-Up Company in the Czech Republic and Russian Federation
Veronika Fomicheva