Bc. Pavlína Knotková

Master's thesis

Regulace klamavé reklamy

Regulation of a false advertising
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou celkového stavu klamavé reklamy v současném legislativním vymezení České republiky. Cílem práce bylo analyzovat formy klamavé reklamy. Práce se dále zabývá možnými způsoby její regulace a možnými právními úpravami, které by vedly k většímu omezení tohoto druhu reklamy.V práci jsou rozebrány některé konkrétní případy klamavé reklamy a nekalých praktik, které se vyskytují …more
Abstract:
This thesis alanyzes the overall condition of misleading advertising in the current legislative definition of the Czech Republic.The objective of the thesis was to analyze the forms of misleading advertising.The thesis also follow up the possible ways of its regulation and possible legal arrangements that would lead to greater restrictions of this type of advertising. In this thesis are analyzed some …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 7. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2014
  • Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
  • Reader: JUDr. Stanislav Sviták, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic

All theses