Sexismus v reklamě a stereotypní zobrazování žen v reklamních sděleních – Anna Volkova
Anna Volkova
Bachelor's thesis
Sexismus v reklamě a stereotypní zobrazování žen v reklamních sděleních
Sexism in advertising and stereotypical portrayal of women in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o postavení ženy a jejím obrazu v dnešním reklamním sdělení. Práce se věnuje problémům sexismu a zobrazování stereotypních rolí žen v reklamě.Teoretické zázemí práce je tvořeno rešerší literatury týkající se médií, mediální komunikace, marketingové komunikace, sexismu a feminismu z historického hlediska, současného feminismu a jeho odvětví. Teoretická část pokrývá i poznatky …moreAbstract:
The bachelor's thesis deals with the position of women and her image in today's advertising message. The work deals with the problems of sexism and portraying stereotypical roles of women in advertising.The theoretical background of the thesis consists of a search of literature related to the media, media communication, marketing communication, sexism and feminism from a historical point of view, contemporary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 1. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/80121
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2020
- Supervisor: Tereza Zichová
- Reader: Martin Voldřich
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/80121
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Multimédia v ekonomické praxi
Theses on a related topic
-
The Power of Emotions: Emotional Appeals in Advertising
Olena Levchytska -
Artificial Intelligence in Digital Advertising: Overview of industry 4.0 features adopted in advertising and their impact on the value chain
Malgorzata Izabela Jablonska -
Localization in Advertising
Linda Hojgrová -
Multimodality and Genre Hybridism in Online Advertising of Weight Loss Supplements
Eva Čapková -
Emoce v marketingu
Monika Vacková -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
Primenenije izobrazitel'no-vyrazitel'nych sredstv v reklame
Liudmila Berezina -
The Language of UK Operators: Customer Service and Means of Persuasion
Karolína Košinová