Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy – Mgr. Lucie Adamiecová
Mgr. Lucie Adamiecová
Master's thesis
Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy
Puns as a lexically-semantic procedure in the texts of Russian advertisement
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá analýzou ruských reklamních sloganů. Teoretická část je určitým obecným seznámením se světem reklamy a především je věnována problematice jazyka reklamy a jazykové hry reklamy. Praktická část je zaměřena na samotnou analýzu ruských reklamních sloganů z hlediska jazyka reklamy a jazykové hry reklamy.Abstract:
The present study deals with the analysis of Russian catchwords. In the theoretical part the general introduction to the advertising world and in particular the advertising language and the puns in advertisement are presented. The practical part is aimed at the analysis of the catchwords in terms of the advertising language and puns used in advertisement.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nmwc4/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Russian Language and Literature
Theses on a related topic
-
Intertextuality, Pop-Culture References, and Puns in the Quests and Achievements in Wrath of the Lich King
Petr Začal -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
The language of advertising addressed at parents and children
Lenka MARTINKOVÁ