Mgr. Lucie Adamiecová

Master's thesis

Jazyková hra jako lexikálně-sémantický postup v textech ruské komerční reklamy

Puns as a lexically-semantic procedure in the texts of Russian advertisement
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá analýzou ruských reklamních sloganů. Teoretická část je určitým obecným seznámením se světem reklamy a především je věnována problematice jazyka reklamy a jazykové hry reklamy. Praktická část je zaměřena na samotnou analýzu ruských reklamních sloganů z hlediska jazyka reklamy a jazykové hry reklamy.
Abstract:
The present study deals with the analysis of Russian catchwords. In the theoretical part the general introduction to the advertising world and in particular the advertising language and the puns in advertisement are presented. The practical part is aimed at the analysis of the catchwords in terms of the advertising language and puns used in advertisement.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2012
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiří Gazda, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta