Predikce platební morálky zákazníků s využitím metod data miningu – Bc. Ondřej Nečas
Bc. Ondřej Nečas
Master's thesis
Predikce platební morálky zákazníků s využitím metod data miningu
Predicting customer payment morale using data mining techniques
Abstract:
Cílem této práce je navrhnout metodiku pro segmentaci odběratelů podle platebního chování (morálky). K tomu jsou využity a srovnány deskriptivní i prediktivní přístupy založené na metodách data miningu. Je navrženo skóre, pomocí kterého je u každého odběratele sledován vývoj platebního chování v čase, je proto možné pozorovat trend i výkyvy v chování. Dále je zkoumáno, zda je možné pomocí historických …moreAbstract:
This thesis aims to design a methodology for customer segmentation based on payment behaviour (morale). Descriptive and predictive data mining techniques are used for this purpose. A score is designed to monitor the customer payment behaviour development over time so that trends and fluctuations in behaviour can be observed. Furthermore, it is investigated how could historical data be used to predict …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/w7rfp/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Ladislav Šiška, Ph.D.
- Reader: Ing. Jaromír Skorkovský, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NEČAS, Ondřej. \textit{Predikce platební morálky zákazníků s využitím metod data miningu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/jlzh75/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
System Engineering and Informatics / Business Informatics
Theses on a related topic
-
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Libor Juhaňák -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
Data Warehouse for Educational Data Mining
Jaroslav Bayer -
Využití statistických metod v data miningu při predikci chování zákazníků internetového obchodu
Michaela Podzimková -
Exploring Statistical Biases in Educational Data: A Simulation-Based Approach
Jaroslav Čechák -
Import agregované faktury a zálohy do systému SAP IS-U
Tomáš Hradečný -
Barevnost faktury v klavírní tvorbě se zaměřením na Paletu Jiřího Vřešťála
Eliška HAVLÍČKOVÁ -
Workflow procesu schválení a vystavení faktury v prostředí velké organizace
Milan Smejkal