Bc. Alena Zapletalová

Master's thesis

Drawing Inferences from Implied Advertising Claims

Drawing Inferences from Implied Advertising Claims
Anotácia:
The thesis analyses the deceptive nature of advertising within the field of pragmatics. On the theoretical background of relevance theory, it investigates persuasive strategies relying on recipients’ inferential processes which enable advertisers to convey unstated meanings through implied claims. The way persuasion is achieved is illustrated on Harris’ typology of implicatures.
Abstract:
The thesis analyses the deceptive nature of advertising within the field of pragmatics. On the theoretical background of relevance theory, it investigates persuasive strategies relying on recipients’ inferential processes which enable advertisers to convey unstated meanings through implied claims. The way persuasion is achieved is illustrated on Harris’ typology of implicatures.
 
 
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 1. 2009

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 28. 1. 2009
  • Vedúci: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / odbor:
Philology / English Language and Literature

Práce na příbuzné téma