Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku – Bc. Klára Velevová
Bc. Klára Velevová
Master's thesis
Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku
Acquisition of knowledge, skills and attitudes through alternative methods of Montessori pre-school children and Loir school age
Abstract:
Diplomová práce pojednává o alternativní metodě výchovy Montessori a jejím využití v mateřské škole a v prvních ročnících základní školy. První část práce je věnována teoretickému vysvětlení, jak tato metoda poskytuje dětem vědomosti, dovednosti či postoje. Druhá část, praktická, je založena na výzkumu prostřednictvím dotazníků s dětmi a rodiči. Výzkum je rozšířen také o rozhovor s dětmi. Praktická …moreAbstract:
This thesis discusses an alternative method of Montessori education and its use in kindergarten and first grades of primary school. The first part of work is devoted to the theoretical explanation of how this method provides children with knowledge, skills and attitudes. The second part, practical, is based on research through questionnaires with children and parents. Research is also extended for …moreKeywords
Alternativní výchova polarizace osobnosti senzitivní fáze vývoje Maria Montessori učitel v Montessori připravené prostředí praktický život smyslová výchova kosmická výchova jazyk matematika odměny tresty Alternative education polarization of personality sensitive stage of development Montessori teacher prepared environment practical life sensorial cosmic education language mathematics rewards punishments
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/bth8l/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 5. 2012
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. Lucie Pištěková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VELEVOVÁ, Klára. \textit{Osvojování vědomostí, dovedností a postojů prostřednictvím alternativní metody Montessori u dětí předškolního věku a nižšího školního věku}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/jnk9ha/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství dějepisu pro základní školy
Theses on a related topic
-
Vytvoření klientské aplikace administračního prostředí a napojení na předem připravené Graphql API
Tomáš Mastný -
Aplikace environmentální výchovy v prostředí školní družiny
Lada VALÁŠKOVÁ -
Specifika role učitele v Montessori pedagogice v primárním vzdělávání
Michaela ADAMČÍKOVÁ -
Činnost učitele v Montessori a klasické škole v České republice a Rakousku
Jana Koudelková -
Spolupráce učitelů v Montessori MŠ
Nikola Macková -
Osobnost učitele v Montessori pedagogice
Michaela ROSSMANNOVÁ -
Inkluzivní vzdělávání v Montessori mateřských školách
Jana Šustrová -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková