Karolína COUFALOVÁ

Bachelor's thesis

Komplexní přístup k problematice klavírní techniky u dětí od 4 do 11 let

Holistic Approach to Problems of Piano Technique in Children from 4 to 11 Years of Age
Abstract:
Práce se zabývá jednotlivými druhy klavírní techniky a problematikou jejich osvojení si dětmi začínajícími hrát na klavír. Nejedná se pouze o souhrn nácvičných metod. Jsou zde nastíněny i možné potíže, které mohou vzniknout v průběhu prvního stádia práce na technice. Rovněž jsou podány vodítka a zdůrazněny principy, jež pedagogovi pomohou předcházet nesprávným návykům a vzniku zlozvyků.
Abstract:
The Thesis deals with individual types of piano technique and the pitfalls of its adaptation in children beginning to play the piano. It is not merely a summary of training methods. Possible troubles which can arise in the first stage of working on the technique are also included, as well as leads and principles which can help the pedagogue avoid creating incorrect habits and learning vices.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: MgA. Jana Vondráčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

COUFALOVÁ, Karolína. Komplexní přístup k problematice klavírní techniky u dětí od 4 do 11 let. Ostrava, 2018. bakalářská práce (BcA.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Fakulta umění

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Fakulta umění